Saturday, May 23, 2009

Perbualan Yg Mustahil...

Kisah berlaku pd satu hari jumaat..(smlam).. aku baru pulang dr kelas intersesi micropy.. nk masuk ke rumah, tiba2 ade yg menyapa..

biru: woi zaki!
aku: ha, ade ape?
biru: bile ko nak mandikan aku?
aku: ermm.. nanti aku free aku mandikan la ko.. aku bkan ape biru, mmg aku nk mandikan ko, tp bile ptng je ujan, so aku rase cm rugi la mandikan ko, nti ko kotor balik..
biru: aku xkira, arini ko kene mandikan aku jugak..
aku: yelah (nada mengalah)

LC: padan muke ko zaki, reti bawak je.. hahha
aku: cet,, ko gelakkan aku plak..

hari yg same, kira2 jam 5ptng, aku mendekati si biru..

aku: biru, jom!!
biru: g mane? mandi ke?
aku: xla, kite g beli goreng pisang dgn keropok. ko kasi la aku mkan dulu, nanti aku mandikn ko..
biru: betol?? promise??
aku: promise.. pnah ke aku tipu ko biru?
biru: pnah, aritu ko kate nk blanje aku minum minyak pelincir yg slalu aku minum, tp minyak murah ko bg aku.. ko tipu aku..
aku: tu bkan salah aku biru, kat kedai tu minyak yg aku slalu bg ko minum dah abes, aku tanye tokey die kate minyak tu bley masuk kat tekak ko.. aku pun on je.. ala biru, jgn la emo, ko kene pham, ujung2 sem ni aku bkan ade duit sgt..
biru: argh.. ko mmg camtu, bile tuk aku je xde duit..
aku: ko jgn ckp sebarang biru, cube ko inagt balik, bape byk duit aku abis kat ko.. abrsober baru, tayar tiubless, kabel throtle.. aku mlas nk ungkit je..
biru: ok2. jom g beli pisang goreng..

Seperti yg dijanjikan, selepas mkan aku pon memandikan biru...

aku: wei, ko tunggu ape lg, kate nk mandi.. bkak la baju cpat..
biru: ko gile ke zaki?? aku mane pkai baju..
aku: aku tau.. saje nk gurau2 dgn ko.. hahhaha..
biru: dah lame aku xmandi ni. ko mandikan aku bersih2 ye..
aku: ye lah..

tgah asyik memandikan si biru, ade suara sumbng kedengaran..

LC: zaki, mandikan aku skali.. hehhehe
kriss: aku nak gak..
biru: ko jgn layan diorng zaki, menyibuk je diorng tu..
aku: aku pon xde mase nk mandikan diorang,, hahhaha
biru: zaki...
aku: yep..
biru: ko syng aku x?
aku: mstila syng...
biru: nape ko syng aku?
aku: ko slalu bwak aku mane je tmpt aku nk g.. g kelas, g alam sentral.. bile aku g kl naik komuter, ko setia tggu aku kat stesen komuter tu smpai aku balik.. sbb tu aku syng ko..
biru: oh.. ermmm..

....................

aku: ok dah siap.. puas hati??
biru: ok..(dgn nada gembira) thanks..
aku: u r welkem.. BTW, mlm ni aku nk g uptown, ko tggal yer..
biru: aku nk ikot..
aku: xde.. ko tggal kat umah.. sbb ko baru je mandi.. parking uptown tu kn berdebu.. keputusan aku muktamad.

.......................

Kriss: padan muke ko biru. kene tggal mlm nanti.. hahha
biru: aku mane tau die nk g uptown mlm ni, kalo aku tau, sure aku suruh die mandikan aku esok.. huwaa.. nak ikot........

......................

helanghijau: Cerita di atas adalah rekaan semata-mata.. tiada kene mengena dgn sesiapa..Biru adalah motor aku... kpd tuan punye si oren, sila mandikan beliau, nnti beliau merajuk..

3 isihati pembaca:

Sang Arnab said...

gile ko berkomunikasi ngan moto... bio betol...

Helang Hijau said...

hahhaha.. tajuk pun perbualan yg mustahil.. kkekekke

F. Hanim M. said...

dgr 'si biru' je aku dh tau itu moto kau...

ko pening ye?
dh stat b'cakap dgn moto pulak,,,