Thursday, May 14, 2009

4tahun hampir berlalu...

hari ahad 4thun dulu........

bermula episod baru dalam idup aku.. berdebor2 rase nk register masuk uitm.. pertama kali lam idup aku aku dpt tmpat blaja xsame dgn kembar aku.. Hooreeyyy!!.. hehehhe.. aku smpai Uitm dlm kul 9pg.. kira awal jugak la.. xramai orng lagi.. yg hantar aku adalah ayah aku dan 2 orng pakcik aku.. Mak aku hantar zamri register kat UMP pada hari same.... masuk je lam Uitm seme kereta kene direct ke padang kwad.. aku duk pk lam hati apehal lak ni.. upenye kene naik bas g kolej.. sbb jalan uitm ni sempit.. turun kete, ade orng tggu dan salam aku, tekejut aku, " Assalamulaikum, slamat dtg ke Uitm, boleh ambil semua brng, kita akn naik bais tuk ke kolej" kate orng ni... aku pon ikut je la.. masuk je bilik yg diberi tuk aku, aku tgk muke cm aku knal.. La, ajim rupenye.. ajim ni skulmate aku kat semsas, same masuk matrix melaka, pastu same bilik lak kt cini.... kat uitm ni mggu orientasi die mmg pack (pggl MMS) brader2 yg jg ni diorng pggl PM(Pembantu mahasiswa).. mmg pelik aku tgk jadual mggu mesra siswa ni, sgt padat.. gile, pastu jalan jauh2 plak tu, dr kolej g PI, g DSB, G pusat Sukan.. jalan beratur cam kambing nk kuar kandang.. hahahha.. selalu gak brader2 n akak2 PM kene kutuk.. poyo la, ape la.. tp yg paling best, naik bukit tonggek mase larian anti dadah.. giler, cerun die ni lam 50darjah, curam giler. nak tercabut pale lutut berlari naik. hahhaha.. ape2 pon mggu MMS ni byk membantu sbnrye tuk persediaan bergelar siswa.. mmg xbley lupe r..

2thun lpas.....

aku dapat peluang tuk jd Pm, jg student mase MMS.. wah baru aku tau keje jd Pm ni bkan senang.. mase aku jd Pm tu siswa dgn siwi ada lam 7ribu.. kami ni ade beratus2 je.. mmg xmenang tgn.. aku tido dkt2 kul 3, sblom sbuh dah bgn, aku bkn kejut bdak2 baru ni, tp g kejut orng dewan mkn,, make sure sarapan ade..(aku biro makanan).. tdo mmg xckup.. sgt pnat.. tp aku heran la.. kenape diorng ni(student baru) manje sgt.. diorng ni xde la kene jalan jauh2 cam zaman aku dulu.. tu pon nk mengadu.. rase la susah dulu.. mase ni ada konflik yg berlaku.. mcm2 la.. tp alhamdulillah kami selaku Pm yg dilantik pihak universiti berjaya menjalankn tugas dgn sebaik mungkin..


Kini.........

aku menghitung hari hingga 28 jun.. tarikh akhir exam intersesi..Insyaallah, perjalanan aku sbg seorang siswa akan smpai ke penghujungnye.. mcm2 perasaan ade..... bercampaur baur..byk pengalamn yg aku timba kat UiTM tercinta ni.. byk kenangn suka duka... ape2 pun.. "AKU BANGGA MENJADI WARGA UiTM"..

helanghijau: UiTM di Hatiku

1 isihati pembaca:

alqil said...

saya bangga jadi warga UKM!!!!
bile bace post nie...rase rindu plak nak jadi dak 1st year semule...