Sunday, March 15, 2009

:: SABTU, 14 MAC 2009::

Seperti mana yg telah dijanjikann aku akan ke mid valley tuk tgk Dragonball Evolution... janji ini telah dibuat seminggu sebelum ini semasa dlm perjalanan pulang ke lmbah klang dr bumi kuantan tercinta...

aku memulakan perjalanan menuju ke stesen komuter padang jawa kira2 jam 10..19pg dgn dihantar oleh ajim..(aku malas nk park moto kat sane sbb saiful dah kate nk antar aku balik dr mid valley.. HOorreYY xyah sesak2 masa nk balik..).... sampai je kat stesen ktm aku tgk kosong je.. xde orng... aduhh... aku secara otomatik dah tau yg aku baru je miss the tren,,, slalu sgt jd cmni......... terpaksa la ku terkebil2 sorng2 selama 15 minit tuk tunggu tren seterusnye.. 10.40pg aku naik tren ke sntral...

aku smpai kat mid kira2 jam 11.30.. saiful dah tggu aku lame dah.. kesian.... nk sgt tgk dragonball,, die kene kuar awal la sbb nk beli tiket.. die beli tiket pkul 1.00 ptng... untuk mengabiskan masa yg terluang, kami amik keputusan tuk menjalankan aktiviti rutin.."bowling".... 3game menjadi pertaruhan menentukan siapa lg handal..(biasanya aku akan kalah dgn die ni.. aku ni amatur, die thap semi-pro).... walopon rm5 satu game, aku layan kn jugak sbb lastweek kt kuantan aku xdpt join diorng main.. ggrrrrrr........ di sebabkn hanya ber2 je yg lawan... kami dapat abiskan game dlam tempoh kire2 sejam je... tu pon abis cepat dah tu.. takot lambt masuk wayang nnti.... dan keputusannya--------> aku menang 2-1..... hahahahah.. agak perform ckt xtau langape.. game last aku kalah 4pin je.. tapi total sume aku masih menang... yezzaaaa.. seronoknye aku menang.. zamri dah bukan tandingan aku lg dah ni.. hahahhaha...

wayang bermula jam 1ptng di panggung no1.. aku lapar, sbb xmkn dr pg.. smpat tapaw 1901 bwak masuk.. hahahahha... pasal dragonball aku mlas nk komen... 3bintang je ckup la.... abes wayang.. aku dan saiful bergerak mencari tempat tuk mengisi perot.. ramainye orng.. pusing2 last kami masuk kenny rogers.. mkan 1/4 meal saja... harga bley than la.. huahahaha.. terbang fulus aku..... then kami menunaikan kewajipan zohor di surau dalam jusco.. pastu pusing2 tgk jeans.. xde yg berkenan... rase nk balik... masuk part groceries jap sbb sepol nk cr meggi... dah setel sume dlm kul 5stgah kami pon kuar dr mid menuju ke shah alam... hujan rupenye......

smpai die exit padng jawa aku teringt ayu.. aku call die gune hs sepol... xangkat... call no satu lg.. laki yg angkat...( ayah die upenye)... kami ajak die lepak2 minum.. tapi kami nk g umah aku smyng asar dulu...... balik umah jap,, pas rilex2 n smayng asar kuar balik g umah ayu... dekat je... pas pickup die kami g minum2.. ingat nk g pakli kopitiam.. tp penuh.. so masuk miza kopitiam dpan pakli tu... pas borak2, tibe2 aku ajak diorng g karaoke.. wahsai.. depa setuju....
begeraklah plak kami ke Plaza Alam Sentral... smpai2 dah nk mgrib... masuk boling tgk ade pak arab bwak anak kembar die main dlam lgkungan umor 5thn.. si ayu dan sepol suke2 samakn aku mcm bdk2 tu... kami smyng mgrib dulu pastu baru g karoke.. yeehhhaaaa.. dah renovate tmptan ni upenye.. aku xtau pon.. lg bnyk box.. ade 49 sume... lagu2 update lak tu.. best gle... kami nyanyi 20lg.. heheheheh....

pkul 9.30 tamat sesi menyumbangkan suara... aku pujuk sepol supaya xbalik dan tido umah aku je.. bkn ramai orng pon...kami g tesco jap sbb sepol nk beli short dgn tuala... pastu kami bncang2 nk g mana.. aku ajak diorng g uptown.. selepas agak lama "berbincang" kami sepakat tuk g uptown... kami mkan kat sane.... masa pusing2 jupe bdak umah rahman yg praktikal kat proton.. wah ramainye aku jupe bdak UMP arini.. selepas tgk2 ape yg ade kat uptown, aku beli selai t-shrt n jeans... kami balik kira2 jam 1.15am... antar ayu balik umah dulu n trus balik umah aku.... penat gile arini... tapi aku rase sgt berbaloi.. .. huahaha...

helanghijau: byk jugak duit melayang arini...(T_T)

3 isihati pembaca:

.::Nur Faizah Azizan::. said...

Patot la malam semalam ujan lebat..lol.. :p

ila ni said...

mak aih byk sungguh aktiviti berlibur kao.patut ujung2 aktiviti tu gi muhasabah kat masjid dlu hahahah

besnye kalau aku mempunyai waktu rehat seperti dikau..

Helang Hijau said...

faizah::hujan bkan sbb suara ku..

ila: akan aku cube masukkn tuk xtvt seterusnye..