Tuesday, March 10, 2009

Hujung minggu yg memenatkan dan review filem rasukan ablasa & watchmen

salam..

last week aku balik kuantan.... sangat penat.. kat sini aku nk tulis perjalanan aku balik ke kuantan dan nk review dua filem yg smpat aku tgk..

6 mac 2009..

jam dah 37 stgah ptng, aku gerak dgn ajim, singgah fak jap, ingt nk crunch pallet yg dah siap mix, tp ari gelap, kami amik keputusan nk gerak trus g pj takut ujan.. mase tu dah kul 4.. kul 4.30 kami smpai pj, umah adik ajim, dkat je dgn opis sepol, smpai je pj trus ujan, nasib baik.... pas semyang asar kami layan sponge bob kt umah adik ajim sbb nk tggu sepol abes keje... kul 6 kami gerak dr pj menuju ke kuantann.. yeehaaaa dapat balik umah.. spjng perjalanan ok je, xde ape yg berlaku,, kami lapar dn mengantuk, singgah rnr temeloh sat, aku bntai mi kari kat situ, baru bertenaga nk borak2 lam kete, kalo x layu je.. sampai gambg lak brenti amik zamri sat,, sibuk suwoh amek die.. alhamdulillah smpai umah lam kul 10.30 mlm..


7 mac 2009..

xde ape nk wat... parent ajak balik kg.. datuk aku sakit katenye, aku serba salah, sbb dah jnji nk kuar dgn kwan ari ahad, kebetolan die cuti, kalo die keje payah nk jupe.. ayah aku kate balik kuanatn semule pg ahad, so lega sketla, bley kuar lg.. pg tu aku tukar air aquarium je.. ikan xbyk pon.. byk mati je.. pas ayah aku abes keje, kul 4 kami gerak dr umah menuju ke kg di pekan.. boley plak tayar kene paku, nasib baik dkt dgn kedai, tampal tayar kene caj rm 6..
smpai kt kg aku tgk atuk aku ok je.. alhamdulillah ok je atuk aku, tp die x g pon kenduri kt kg aku sbb xlarat(atuk aku tkng masak kenduri)...

8 mac 2009...

hari yg paling penat...kul 9 lbey gerak kembali ke kuantan... sampai umah relax2 jap... kul 3 katenye nk kuar.. aku layan je la... xtau nk g mane.. tapi aku dh jnji nk blanje die..so kene la blnje... so, g megamall.. kat sane zamri, sepol n aripo dah ade, tgah melalak, aku p jenguk sat, pastu biarkan depa.. aku g beli tiket nk tgk wayng cite Geng. tp abes, so cite yg ade hanyalah Rasukan ablasa.. cite ni pukul 5.50pm di panggung no4.. seat aku blkang skali (B)... review adalah seperti berikut..


ni lah citer yg aku tgk, rasukan ablasa.. xbest pon.. citer ni flashback.. ade 6 watak, sgt pening, nk wat citer seram tpi gune teknik penceritaan dr watak utama lakonan gambit.. aku xpham nape gambit kene ckp kuat2 seolah2 menjerit dalam citer ni.. sgt pelik.. part orng kg nk bakar rumah pemuja syaitan tu pon aku rase ade yg xkene.. macam xseswai dialog die.. mmg rugi la aku tgk. yg penting xseram pon.. aku bg 1stgah bntg je dr 5bntg..




selepas abes tgk citer ni aku g kaco sepol, zamri n aripo main boling, berjaya gak aku pow 2 frame dr game sepol wat lepas gian.. pastu g solat mgrib n relak2 jap, nk tgk watchmen lak kul 9 di panggung no 2.. kali ni tgk dgn sepol, zamri, n aripo.. td tgk dgn orng lain... review nye:


citer ni juga menggunakan teknik flashback,, juga ada 6 hero, so pekembangan watak adalah sgt slow dan menyebabkn cite ni memakan durasi 2 jam 43 minit.. superhero die xde power hebat2 pon, dr manhattan je ade power,, orng lain cume kuat je... aku ingat byk action, lawan2, darah2,. mati.. tapi xbyk... kecewa aku... pada aku xbest juga cite ni bg 2stgah bntang je la.. hehehehe..
kesimpulannye aku mmg kecewa sbb due2 cite flashback.. arghh...


balik umah kul 12 tgah mlm..

9 mac 2009..

pnat woo arini.. duk umah je.. ptng nnti nk balik shah alam.. rehat2 saje... ptg dpt tau tokteh masuk HTAA nk operate mata, xsmpat nk g sbb aku nk blik sgt2 dah.. gerak dr kuantn kul 7.. hujan, jem di beberapa tmpt.. smpai pj kul 12.. kul 12,25 smpai shah alam.. sejuk rider moto mlm2.. hahahaha

0 isihati pembaca: